Nog een VHP-parlementariër wil eigen programma

de Ware Tijd, 8/8/2012

door Ewout Lamé

Asiskumar Gajadien schaart zich in de rij van VHP-parlementariërs die er een eigen tv-uitzending op na houden. Het Assembleelid voor Wanica is van plan later dit jaar zijn programma te lanceren. “Ik ben nog in gesprek met verschillende zenders”, zegt Gajadien. “Ik wil moderne massamedia gebruiken om informatie naar de samenleving te geven. Sowieso zal ik de VHP-doelstellingen en –filosofie uitdragen.”

Afgelopen zondag was de eerste uitzending van de talkshow Yehi paigam hamara (Dit is mijn boodschap) van Shailendra Girjasing (VHP) op Radika. Het DNA-lid stapte over naar Radika na zeven jaar een talkshow te hebben gehad op RBN. Dat is de zender van zijn goede vriend Faried Pierkhan.

“Radika past strategisch beter bij de plannen die ik heb naast mijn talkshow”, licht Girjasing zijn stap toe. Over die plannen wil hij nog niets kwijt. Girjasing ontkent dat politieke onenigheid met Pierkhan de reden voor de overstap is. “Onze vriendschap is nog steeds meer dan vriendschap. We weten wat we aan elkaar hebben. Daarom zenden we onze shows ook niet tegelijkertijd uit.”

Girjasings nieuwe show verschilt inhoudelijk weinig van zijn vorige programma, zegt hij. “Het concept is hetzelfde. Ik behandel actuele onderwerpen en daarna kunnen mensen bellen naar de studio.” Girjasing vindt zijn omroepactiviteiten niet strijdig met zijn rol als parlementariër. “Ik ben geen journalist. Ik presenteer mijn talkshow ook niet in mijn functie van DNA-lid”. Hij zegt zichzelf meer als ombudsman te zien.

Girjasing: “Deze zondag belde een mevrouw met drie kinderen op de universiteit. Ze zei dat ze het verhoogde inschrijfgeld niet kon opbrengen. Ik adviseerde haar: breng dat offer, je kinderen hebben dan een betere positie. Ziedaar mijn positie: ik brand de minister niet af.”

De andere VHP’ers in de Assemblee met een eigen programma zijn Radjkoemar Randjietsingh op Sangeetmala en Lekhram Soerdjan op het Nickeriaanse station RTV.

Geef een reactie

